Hoe kan ik makkelijk mijn ingenomen aantal kcal tellen/bijhouden als je werkt of studeert?

Hoe kan ik makkelijk mijn ingenomen aantal kcal tellen/bijhouden als je werkt of studeert? (ook bijvoorbeeld het bijhouden van eiwit innamen)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

Daar kun je bijv. de app Eetmeter voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf gebruik ik fatsecret. Hier kan je ook je gewicht bij houden en hij geeft aan hoeveel calorieën je per dag mag eten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaan hier verschillende apps voor, zoals de calorieteller in play store (android). Het helpt ook als je veel voeding eet dat je zelf klaar maakt met zuivere ingrediënten, zo weet je bijna precies wat je binnenkrijgt in een maaltijd en het aantal proteïnen etc. kan je meteen vinden op de voedingsetiketten. Ook kan je zo makkelijker beïnvloeden in welke ratio je voedingstoffen binnenkrijgt. Als student kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om altijd zelf maaltijden te bereiden, maar probeer voor zoveel mogelijk gezondere alternatieven te gaan als je uit eten gaat of kant-en-klare maaltijden koopt bij de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een van de makkelijkste manieren vind ik om zelf al mijn eten te bereiden.
Hiermee weet ik wat er in combinaties zit door de samenstelling van de producten die ik heb gebruikt.
Als je in een kantine iets haalt weet je dat niet precies.
Dit kun je ook makkelijk doen als je studeert.
Het enige nadeel wat eraan zou zitten (als je het een nadeel vindt) is dat je een enorme discipline moet hebben om altijd zelf je eten en drinken mee te nemen, maar als je dit lang genoeg vol houdt went dit snel genoeg